tuesday night.

Vardag / Permalink / 0
Hej där!
Här sitter jag och är trött denna tisdag kväll. Jag jobbade i helgen som var,men jobbar denna vecka mån-lör också, så restultatet är att jag är fast i 8 dagars jobb, vilket leder till att detta alltså är dag 4 av 8,vilket börjar kännas lite. 
Jag har försökt vara duktig och komma igång med träningen igen också, så jag tränade igår och idag vilket gör att hela kroppen känns som spaghetti nu haha.
Någon mer som känner sig så osmidig och orutinerad när man ska försöka komma igång med träning igen? Jag känner så varje gång man inte tränat på ett tag, det märks så tydligt hur dålig kondis man har i början och det är jobbigt och komma tillbaka när det känns som världens uppförsbacke haha.
Dock så gillar jag att träna, det är skönt att dra på sig hörurarna och skorna och sticka ut på en långpromenad eller dra till gymmet och kötta ett pass.
När jag tränar så blir det oftast långpromenader,köra gympass eller simning. Det är det som funkar för mig iallafall, och att det blir lite omväxling. Jag gillar inte att överdriva med träningen och var en sån som hänger på gymmet och pumpar 6 dagar i veckan utan man måste ju göra det man gillar, och att träna ska ju vara något man VILL göra och inte MÅSTE göra.
Jag vet att vissa tycker det är jobbigt och hålla igång träningen därav jag inkluderat haha, men huvudsaken är ju att man tränar och gör nånting än ingenting känner jag, att man kommer iväg på den där promenaden även om den bara varar i 20 min eller att man trots allt kör ett benpass på gymmet även om man vet att man ska gå i massa trappor dagen efter. 
Sen så ska man lyssna på sin kropp såklart och är man trött efter en dag på jobbet så kanske en promenad räcker än ett hårt spinningpass på gymmet eller vad som,man är ju inte mer än människa liksom.
Nu blev ju detta ett väldigt långt inlägg om just mina tankar om träning haha, men kämpar ni lika mycket som jag med att hålla igång träningen så kram till er, lets do this together.
Jag lyckades sätta på fel platta på spisen tidigare ikväll också, vilket gjorde att jag smälte ner ett helt lock till en av mina matlådor som också då ledde till att hela lägenheten luktat skunk pga bränd plast! haha förstår inte hur man lyckas, men detta har gjort att jag har lite smått huvudvärk så tänkte lägga mig i sängen nu och bara kolla film och ta det lugnt.
hoppas ni har en fin kväll(: 
Till top