ni vet känslan..

Vardag / Permalink / 0
...när det är måndag igen. Speciellt efter ledig helg som jag haft precis nu i helgen. Då är det ju extra jobbigt och gå upp när måndagmorgonen kommer, am i right or am i right?
Jag har varit rätt trött den senaste veckan och idag var ingen skillnad. Upptäckte att jag knappt hade nån frukost hemma och fick stressfixa mig lite inför jobbet, men hann precis haha.
Dock så hände en så himla fin och rolig grej imorse. Jag går ut från min port och har hunnit gå ca 15 m på gatan där jag bor,när jag möter en gammal gubbe i kanske 70-80 års åldern som är ute och går med stavar. Han tittar på mig och hejar, och jag hejar tillbaka. Han ler stort tillbaka och säger; ha en himla bra dag! Och jag tackar och säger detsamma. 
Det var sån liten grej men alltså, detta gjorde min dag,min morgon! Jag blev så löjligt glad att en helt främmande gubbe hejar och önskar en bra dag, bara sådär 9.30 på morgonen, och jag vet inte vad han tänkte om jag såg ut som jag behövde det kanske haha, men jag blev så himla glad! 
Tänk vad lite kan göra så mycket! 
Så det liksom satte moodet för dagen för mig, och när jag kom till jobbet hade jag ett leende på läpparna och kände att detta kanske inte skulle bli en så jobbig dag ändå. Superhärligt! 
Dock så blev det en ganska lång dag och jag har ätit och druckit ganska dåligt, så rent fysiskt så är jag ganska trött och hängig men psykiskt så är det bra faktiskt! Den där gubben imorse gjorde som sagt min dag, helt klart!
Men nog om detta, hur har eran måndag varit? 
Resten av kvällen har jag bara soffhängt och kollat säsongstarten av idol. Var helt okej första program faktiskt,eller vad säger ni? 
Nu väntar iallafall en kopp té innan läggdags,godkväll på er! 
Jag på förra veckans festligheter.
 
Till top